کد مطلب:316643 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:233

زنده شدن مرده با دعای امام حسین
یحیی ام طویل می گوید: نزد مولایم امام حسین علیه السلام بودم كه جوانی در حالی كه ناله و فریاد می زد نزد آن حضرت آمد. حضرت امام حسین علیه السلام فرمودند: چرا گریه می كنی؟ جوان عرض كرد:ای مولا! مادرم در این ساعت مُرد و ثروت زیادی بر جا گذاشت و به من وصیتی نكرد و نمی دانم او را در كجا دفن كنم. اكنون شما چه صلاح می بینی؟

حضرت فرمودند: آیا دوست داری خداوند مادر تو را زنده كند و تو را از آن چه می خواهی خبر دهد؟ آن جوان گفت: خیلی خوب است، حضرت از جا برخاست و با آن جوان روانه شد و مردم با آنان روانه شدند تا به منزل مادر او رسیدند. حضرت بر سر مادر او ایستاد و خدای عزوجل را به دعاهایی خواند كه نفهمیدم. سپس فرمودند: «قومی یا امة الله باذن الله تعالی و اوصی الی ابنك بما تریدین»؛ ای كنیز خدا! به اذن خدای تعالی برخیز و هر چه خواستی به پسر خودت وصیت كن. آن گاه مادر آن جوان برخاست و شهادت داد و گفت: السلام علیك یابن رسول الله! همانا من مال زیادی دارم و در فلان جا گذاشته ام، آن را بیرون آور و دو سوم آن را برای شما و یك سوم دیگر را



[ صفحه 41]



به پسرم بدهید؛ البته اگر می دانید او دوست شما است و اگر با شما مخالفتی دارد او را از آن پول منع فرمایید؛ زیرا مال من بر كسی كه با شما اهل بیت علیهم السلام دشمن باشد حرام است. آن زن دوباره مُرد و حضرت فرمودند: او راغسل دهید و دفن كنید.